Algemene voorwaarden van Borduurhuis JoLie

U gaat hiermee akkoord als een bestelling geplaatst wordt

Algemeen

Alle prijzen op deze site zijn vermeld in euro’s en inclusief  BTW. De verzendkosten zijn niet bij de prijzen inbegrepen. Bij orderbedrag van € 50,00 of meer (Nederland) worden er geen verzendkosten berekend (voor Belgie vanaf € 75,00).
Bij bestelling via de webshop wordt de orderbevestiging  met het totaalbedrag van de bestelling inclusief verzendkosten gewoonlijk binnen 10 minuten automatisch na het plaatsing van de bestelling verzonden naar de klant. Controleer je SPAM-map als je geen orderbevestiging ontvangen hebt. Door bevestigen en/of plaatsen van een bestelling aanvaardt de opdrachtgever de Algemene Voorwaarden van Borduurhuis Jolie. Deze voorwaarden zijn te lezen op de website en worden op verzoek per e-mail toegezonden.

Bestellingen

Kleuren op de website kunnen iets afwijken van de werkelijkheid omdat de wijze van weergave anders is en zowel het type scherm als de scherm instellingen van invloed zijn op de uiteindelijke weergave. De klant is verantwoordelijk voor het juist aanleveren van het ontwerp of tekst. Let ook op gebruik van hoofdletters en leestekens: de tekst wordt letterlijk overgenomen. Rechter en linker oortje van een knuffel, bijvoorbeeld een konijn o.i.d. is altijd gezien vanuit het konijn, dus het rechter (of linker oor) van het konijn zelf. Gezien het unieke karakter van de producten zijn de bestellingen na het borduren definitief en kunnen ze niet retour genomen worden, tenzij natuurlijk Borduurhuis Jolie een fout gemaakt heeft.

Retouren

Je hebt het recht de bestelling van niet gepersonaliseerde of geborduurde artikelen tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, tenzij het goederen betreft die Borduurhuis Jolie speciaal voor die order ingekocht heeft. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected] Hierna heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de bij de order betaalde verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de Borduurhuis JoLie  zijn voor je eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de actuele tarieven de website van bijv. de Post. Indien je gebruik maakt van dit herroepingsrecht, dien je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat, maar ongebruikt en onbeschadigd in verpakking, voldoende gefrankeerd aan Borduurhuis JoLie te retourneren.  Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product intussen in goede orde retour ontvangen is.  Geborduurde en gepersonaliseerde producten zijn maatwerk en deze vallen dus niet onder het herroepingsrecht. De verkoop hiervan is na een succesvolle betaling definitief.

Ontwerpen

Alle door Borduurhuis JoLie vervaardigde ontwerpen, (bedrijfs)logo’s, teksten, opmaak, patronen en borduurkaarten zijn en blijven volledig eigendom en ook in beheer van Borduurhuis JoLie, deze zullen ook niet kosteloos worden verstrekt. Bij een vervolgopdracht worden, mits het ontwerp ongewijzigd is, niet opnieuw ontwerp- of digitaliseer- kosten in rekening gebracht. Borduurhuis JoLie behoudt zich ten alle tijde het recht voor om afbeeldingen/foto’s te maken van door haar geborduurde producten en deze zonder toestemming vooraf te mogen plaatsen op op haar website of andere publicaties tbv de onderneming. Borduurhuis Jolie is nimmer aansprakelijk voor het gebruik van door de opdrachtgever aangeleverde logo’s en afbeeldingen in de breedste zin. De opdrachtgever is en blijft hiervoor altijd uitdrukkelijk en volledig verantwoordelijk.

Betaling

Betaling kan direct en veilig via iDEAL, iDEAL QR, Paypal (Visa/Mastercard), DirectEbanking, MisterCash, Belfius PayButton, KBC of achteraf betalen via Billink*. De betaling staat dan direct op onze rekening en de productie zal meteen ingepland en gestart kunnen worden.
Vooruitbetalen kan eventueel ook door overschrijving van het totaalbedrag op onze bankrekening. Na het plaatsen van de bestelling en ontvangst van de orderbevestiging heb je 10 dagen de tijd om het verschuldigde bedrag bij te schrijven op onze rekening. Staat het bedrag na deze periode niet op onze rekening bijgeschreven, dan annuleren wij de order zonder tegenbericht. Pas na ontvangst van de betaling wordt de productie ingepland, dus er ontstaat altijd iets vertraging.

  • “Billink Achteraf Betalen” is ook een mogelijkheid. Wanneer je Billink Achteraf Betalen als betaalmethode hebt gekozen ontvang je van Billink een E-Factuur met de betaalspecificaties. Je dient de betaling te verrichten aan de hand van deze e-mail en op de bankrekening van Billink.

Levering en verzending

Borduurhuis JoLie streeft ernaar om bestellingen binnen 3-7 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden, mits het bestelde artikel op voorraad is. Indien het niet op voorraad is (wat zelden voorkomt) nemen wij vanzelfsprekend snel contact met je op. Levertijd van grotere bestellingen is altijd in overleg. Verzending gebeurt altijd, ook in geval van brievenbuspost met een Track & Trace code. De producten worden verzonden via en volgens de voorwaarden van Post.nl en voor Belgie eveneens volgens de voorwaarden van de Belgische Post.  Borduurhuis JoLie is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via de Post . De verzendkosten verschijnen automatisch op de betaalpagina.

Zelf aanleveren

Soms kan het voorkomen dat je als klant al kleding, een handdoek of een ander artikel hebt aangeschaft, maar dit toch wil laten voorzien van een mooi borduurwerk. Ook dan ben je bij Borduurhuis JoLie aan het goede adres! Het artikel wordt beoordeeld op geschiktheid en er wordt een advies gegeven over het borduurwerk.
Het borduren of beletteren van door jezelf aangeleverde artikelen gebeurt echter op risico van de klant. Dit, omdat het artikel niet door Borduurhuis JoLie getest is op geschiktheid zoals dit wel is gebeurd met de artikelen uit de webshop. Voor borduren of beletteren op door jezelf aangeleverde artikelen geldt een toeslag van € 7,50 als startkosten

Cadeaubonnen

Cadeaubonnen hebben een unieke code die eenmalig bruikbaar is, Ze blijven geldig, ze zijn niet inwisselbaar voor geld. Cadeaubonnen vertegenwoordigen een goederenwaarde waarmee artikelen besteld kunnen worden bij Borduurhuis JoLie. Zowel bij aankoop als bij het inwisselen hebben cadeaubonnen invloed op het goederenbedrag en dus ook op het subtotaal van de bestelling dat bepalend is voor gratis verzending.

Aanbiedingen

Hoewel alles gedaan wordt om fouten en vergissingen te voorkomen is Borduurhuis JoLie niet gebonden tot levering bij kennelijke fouten/vergissingen op haar website. Eventuele prijsverhogingen na het plaatsen van je order hebben geen invloed op de prijs, tenzij wettelijke maatregelen (bijvoorbeeld wijziging in de BTW) dit noodzakelijk maken of indien de fabrikant tussentijdse prijsverhogingen doorvoert. Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- zet- en type-fouten. Voor de gevolgen van zulke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Alle prijzen op de site zijn in EURO’s en inclusief 21% BTW.

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Geschillen

Op overeenkomsten tussen Borduurhuis JoLie en de consument waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.