Veel Gestelde Vragen (FAQ)

Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Staat je vraag er niet bij? E-mail ons!

Verzenden & ophalen

Wat is de gemiddelde levertijd?

Onze levertijd is meestal 3 werkdagen met een uitloop tot maximaal maximaal 7 werkdagen. Wil je het exact weten: mail dan even wat je nodig hebt en wij antwoorden snel. Bij orders met veel bewerkingen of ontwerpen van speciale patronen kan dat incidenteel enkele dagen uitlopen, maar dat laten we dan per e-mail weten. Als een artikel toevallig niet op voorraad is (en dat komt gelukkig heel zelden voor) dan informeren we je direct over de te verwachten levertijd. Is er, vanwege een speciale reden, grote spoed, neem dan per e-mail contact met ons op over de mogelijkheden.

Verpakken jullie ook als cadeau?

Alles wat we verzenden wordt gratis verpakt in cadeau folie met lintje. Sommige producten die iets te dik zijn voor de brievenbus worden bovendien nog vacuüm verpakt zodat ze net wat dunner zijn en in een stevige verzendenvelop passen.

Wat zijn de verzendkosten?

GRATIS verzending naar Nederland bij bestellingen vanaf € 50,00 De verzendkosten van brievenbuspakjes is € 4,25. Brievenbuspakjes (met track & trace code) worden door de postbode in de brievenbus gestopt. Pakketten, dus alles wat niet door de brievenbus past, kosten € 6,95 (met track & trace code) en aangetekend komen ze op € 8,60  Indien een order gesplitst wordt in meerdere zendingen, ongeacht de reden, worden de extra kosten hiervan aangerekend. Gratis verzending naar Belgie bij bestellingen vanaf €75,00 De verzendkosten naar Belgie bedragen € 9,50   Bij verzending naar andere landen variëren de verzendkosten, ze zijn dan afhankelijk van de afmeting en gewicht van het pakket. De verzendkosten verschijnen automatisch bij het afronden van je bestelling.

Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

Ja zeker, je kan je bestelling bij ons in Dordrecht komen afhalen en voorkomt zo de verzendkosten. Kies dan bij het ingeven van je adresgegevens onderaan op het blad “Afrekenen” niet voor verzending maar voor Afhalen. Zodra je bestelling gereed ligt nemen we contact met je op om dag en tijd af te spreken.

Hebben jullie een winkel?

Neen, we hebben geen winkel, maar op afspraak kan je wel bij ons komen om de producten te bekijken.
Mail ons altijd eerst zodat we iets kunnen afspreken.

Betaling & website

Wat zijn mijn veilige betaalmogelijkheden?

Op onze website kan je veilig en direct betalen met Paypal (VISA & Mastercard), iDeal of iDeal QR (via je eigen Nederlandse bank), Bancontact/Mr.Cash (via je eigen Belgische bank), Belfius Pay Button en ook met SofortBanking (Direct Banking). Alle internet-betalingen komen centraal bij ons binnen via Sisow bank, een bank die uitsluitend werkt voor webshops. Veilig en supersnel, we krijgen direct een melding als je betaling  gedaan is en dan wordt ook meteen de productie ingepland.

Vooruit betalen met bankoverschrijving kan ook, maar dat geeft altijd enige vertraging omdat de productie pas opstart nadat je betaling binnen is gekomen.

Achteraf betalen is binnenkort ook mogelijk. Klanten die in Nederland wonen kunnen dan ook kiezen voor Achteraf Betalen (After Payment). Op de afreken-pagina kies je dan voor ” Achteraf betalen”. Wij werken samen met Billink die bij achteraf betaling de facturatie volledig overneemt. Ze hebben meestal wat extra informatie nodig, zoals bijv. je geboortedatum, om tot acceptatie over te gaan. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartner Billink om te controleren of je aanvraag voor Achteraf Betalen wordt geaccepteerd.  Als Billink je verzoek niet accepteert kan je direct teruggaan naar een andere betaalmethode. De factuur met een betaaltermijn van 14 dagen, wordt enkele dagen na het plaatsen van de order per mail toegestuurd en de bestelling zal omstreeks die tijd ook bezorgd worden. De betaling dient te geschieden aan Billink, alle gegevens staan op de door hen gezonden factuur.  Vanwege de extra handelingen zijn er aan het ” Achteraf Betalen”  kosten verbonden: € 1,95 per order tot 100,00  en €2,95 voor orders boven €100,00. De Billink contactgegevens voor informatie zijn: klantenservice 0900-0400031 of email: [email protected] of Whatsapp: 06-24180151

Kan ik ook per e-mail bestellen?

Ja, dat is mogelijk. Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat je wilt. Graag ook het telefoonnummer erbij zetten waarop je bereikbaar bent, zodat we overleg kunnen hebben en snel met een voorstel kunnen komen. Na bevestiging van je bestelling en ontvangst van de betaling wordt de productie opgestart.

Gebruiken jullie cookies op de website?

De cookies die we gebruiken betreffen informatie over het aantal bezoekers van de website en wat bekeken wordt. Deze gegevens worden volledig anoniem opgeslagen.  Als je een account aangemaakt hebt kan je dankzij de cookies terugzien wat je besteld hebt. Cookie informatie wordt nooit aan derden beschikbaar gesteld.

Kan ik een factuur met vermelding van de BTW ontvangen?

Ja zeker, als je dit opgeeft in het vakje met speciale wensen of ons een email stuurt ontvang je de factuur samen met de goederen of apart per e-mail.

Borduren of beletteren

Waar kan ik de naam of tekst opgeven die gemaakt moet worden?

In de tekstvakjes kan je de naam of datum opgeven die geborduurd moten worden. In het veld “Speciale wensen” verder naar beneden kan je aanvullende opmerkingen noteren. Uiteraard is het ook mogelijk je vraag via een aparte mail op te geven. Vermeld dan wel altijd het ordernummer!

Wat is er zichtbaar aan de achterzijde van de borduring?

Aan de achterzijde zijn onvermijdelijk draadjes zichtbaar die de het gevolg zijn van de borduring aan de voorzijde. Dit wordt echter zelden als storend ervaren. Een lichte kleur borduurgaren op een lichte ondergrond is natuurlijk veel minder zichtbaar dan een donkere kleur op een lichte ondergrond (of andersom).  Bij bepaalde stofsoorten moet, voor het bereiken van een mooi resultaat, een vlies mee geborduurd worden, dat wij naderhand verwijderen. Eventuele restjes verdwijnen na het wassen.

Ik wil graag een eigen afbeelding of een speciaal lettertype hebben. Kan dat?

Dat is mogelijk. Bij de meeste artikelen kan dat. Je ontvangt zsm bericht of het mogelijk is de afbeelding om te zetten in borduursteken. De afbeelding (bijvoorbeeld lettertype van geboortekaart, een logo of een foto) kan na ontvangst van de orderbevestiging heel makkelijk middels het beantwoorden van deze orderbevestiging opgestuurd worden via de mail. (het liefst in JPG of BMP) Heb je niet de mogelijkheid om de afbeelding in te scannen of er een goede foto van te maken? Dan kan de originele afbeelding opgestuurd worden. Deze originele afbeelding ontvang je uiteraard terug.

Borduren of beletteren jullie ook op door de klant aangeleverde producten?

Dat is zeker mogelijk. Alle door Borduurhuis JoLie geleverde producten zijn getest op geschiktheid om te borduren en worden vervangen indien bij het borduren onverhoopt toch iets mis gaat. Borduurhuis Jolie aanvaardt geen aansprakelijkheid indien er iets mis gaat bij door jezelf aangeleverde producten. Omdat de producten door jezelf aangeleverd zijn geldt er een toeslag van € 7,50 als startkosten.

Welke soort en kwaliteit garens worden gebruikt?

Wij gebruiken 1ste kwaliteit polyestergarens. Deze zijn kook-, licht- en chloorvast. De door ons gebruikte polyester garens mogen tot op 90 C gewassen worden.

Welke kwaliteit folies voor belettering worden gebruikt?

Wij gebruiken uitsluitend 1ste kwaliteit folie materialen. Drie soorten, Flex-folie mat (voor textiel), Flock-folie (fluweelachtig voor textiel) en Vinyl (voor bijv. houten speelgoed). Controleer uit veiligheid regelmatig bij belettering op speelgoed bijvoorbeeld of het materiaal niet toevallig door gepriegel van kleine vingertjes of iets anders toch wat loslaat. Is dat het geval, dan de loslatende stukjes direct verwijderen.

Zijn de kosten van borduren of belettering op bedrijfskleding aftrekbaar voor de belastingen?

Ja zeker, als er per kledingstuk minimaal 70 cm2 bedekt is met een logo of bedrijfstekst zijn de kosten volledig aftrekbaar

Problemen

Mijn product wil niet in het winkelmandje

Heb je alle velden ingevuld? Ook als je een optie niet wilt gebruiken(zoals bijvoorbeeld extra tekstregel) dan moet je dat veld toch invullen. Pas als alle velden ingevuld zijn kan het artikel in het winkelmandje geplaatst worden.

Ik heb geen email gehad

Nadat je je bestelling gedaan hebt ontvang je binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Omdat deze mail automatisch verzonden wordt, wordt deze soms door je e-mail account als SPAM aangemerkt. Controleer dus altijd je spam-map als je geen orderbevestiging ontvangen hebt. Is onze mail in de spam-map terecht gekomen, markeer dan [email protected] als “veilige afzender” en dan komt onze mail met de track en trace code gewoon in je in-box terecht.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met het geleverde artikel?

Neem binnen 14 dagen na levering contact met ons op per e-mail en omschrijf je klacht duidelijk. Wij nemen dan contact met je op en zorgen voor een snelle oplossing.